Civilization II

от Уикипедия, свободната енциклопедия
Civilization II
ПроизводителMicroProse (Windows)
Activision (Playstation)
Mac Play (Macintosh)
ИздателMicroProse
ДизайнерSid Meier
Издадена на29 февруари 1996
Версия2.42
ЖанрПоходова стратегия
Режим на играЕдин играч
ПлатформаWindows, Mac OS, PlayStation
НосителCD
Изисквания33 MHz 486 CPU, 8MB RAM, 2× CD-ROM
Игрови контролеркомпютърна мишка, клавиатура
Civilization II в Общомедия

Sid Meier's Civilization II е походова стратегическа игра, продължение на Sid Meier's Civilization. Издадена е като продължение на Civilization през 1996 година за персонален компютър и после за Sony PlayStation. През 2002 г. Atari преиздават играта за по-нови операционни системи, като Windows Me и Windows XP.

Играта представлява развиването на цивилизация.

Описание[редактиране | редактиране на кода]

Играта Civilization II е много подобна на първата версия Civilization. В Civilization II обаче има множество подобрения. Въведени са нови „чудеса на света“, нови единици, добавени са други технологии. Графиката е добре променена спрямо Civilization I. Движението на единиците по реките намалява с 1/3, а по жп линиите е безкрайно. Легионите са по-добри спрямо първата версия. Забелязва се новите единици със стелт технология. Играта предлага и редактор на картите.

Победа[редактиране | редактиране на кода]

Победите са 2 вида:

1) Като се превземат всички народи до 2020 година;

2) Като се изпрати спътник в космоса.

След това може да се продължи с играта Alpha Centauri, която започва с кацането на космическия кораб на планетата.

Разширения[редактиране | редактиране на кода]

  • Civilization II Gold въвежда игра в мрежа
  • Fantastic Worlds въвежда уникални единици
  • Civilization II: Test of Time – това е друга игра, излязла през 1999 година, с много добри подобрения в графиката. Единиците започват да се движат триизмерно анимирано. Поддържа се мрежова игра.

Сценарии[редактиране | редактиране на кода]

Сценариите са може би една от най-интересните части на играта може да се проиграят истински войни и да се види вероятен техен друг изход. В интернет има много различни сценарии, но повечето са за различни места на втората световна война. В един сценарий може да се направи горе-долу всичко обаче не може да се променя изгледа вътре в града.

Главни серии[редактиране | редактиране на кода]

  • Civilization (1991)
  • Civilization II (1996)
  • Civilization II: Conflicts in Civilization (1996)
  • Civilization II: Fantastic Worlds (1997)
  • Civilization II: Test of Time (1999)
  • Civilization III (2001)
  • Civilization III: Play the World (2002)
  • Civilization III: Conquests (2003)
  • Civilization IV (2005)
  • Civilization IV: Warlords (2006)
  • Civilization IV: Beyond the Sword (2007)
  • Civilization IV: Colonization (2008)
  • Civilization Revolution (2008)
  • Civilization Network (2010)
  • Civilization V (2010)

Sid Meier's Alpha Centauri от 1999 г. е продължение на поредицата, след като се изстреля спътник в космоса към планета в Alpha Centauri.

Отделно от тези версии съществува играта FreeCiv – аналог на Civilization II, който е свободен софтуер. Съществуват нейни версии за Linux, Windows, Mac OS X, OpenBSD, NetBSD, RISC OS, OS/2, QNX, Amiga и много други платформи.

Характеристики[редактиране | редактиране на кода]

Цивилизации[редактиране | редактиране на кода]

Няма всички страни, но от дадените по-долу може да се избере коя да е и да се редактира.

Технологии[редактиране | редактиране на кода]

Правителства[редактиране | редактиране на кода]

В по-новите версии има и други правителства.

Единици[редактиране | редактиране на кода]

Общо са 45 в Civilization II. Повечето съществуват в 'Civilization', но има някои нови единици и други преименувани.

За повече детайли: Civilization II единици

Градски подобрения[редактиране | редактиране на кода]

Чудесата на Света[редактиране | редактиране на кода]

Античност

Ренесанс

Индустриална революция

Съвременна епоха

Външни препратки[редактиране | редактиране на кода]